Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 16.05.2024, 03:11

Попівська загальноосівтня школа І-ІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Бібіліотечні уроки [9]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Бібіліотечні уроки » Бібіліотечні уроки

Книжкова родина

Мета.   Сформувати  навички  бережного  ставлення  до  навчальної  літератури  і  самостійної  роботи  з  нею .  Дати  рекомендації ,  поради  як  працювати  з  підручником.

Обладнання.   Книжкова  виставка   навчальної  літератури „  Книга  дякує”.

 

                                   Памятка   роботи   з   книгою

   

  • Берегти  книгу  -  берегти  ліс.
  • До  підручників  треба  ставитись  дбайливо.

 

                                            Хід    уроку

Бібліотекар.   Діти !  Підручники  називають  вірними  супутниками  людини.

 І  переконатися  в  цьому  досить  легко  лише  на  одному  прикладі :  якби  не  було  підручників  Т. Ф.  Магницького  і  М.Г. Смотрицького  у  розпорядженні   хлопчи -   ка  Михайла  Ломоносова ,  як  знати,  можливо  і  не  виникло  б  у  його  душі  такого   сильного  прагнення  до  знання,  можливо,  і  не   розкрився  б  його  могутній   талант  ученого.

         Сьогодні  у  вік  інформаційних  технологій,  комусь  може  здатися,  що  учні  старших  класів  можуть  обійтися  без  підручників.  Але  уявіть  собі,  як  би  тяжко  було  вам  без  них  -  і  ви  б  відразу  оцінили   значення  наукового  цікавого  об’ємного  підручника  у  вашій  освіті.  Тому ,  відкриваючи  новий   підручник,  задумайтесь,  перш  за  все,  над  його  духовною   цінністю.

         А  вона  дуже  велика,  оскільки  підручник  у  стислій  і  доступній  формі подає  основні  знання  з  тієї  чи  іншої  галузі.  І  не  рідко  за  кожною  думкою,  кожним  висновком,  словом   стоїть  ціла  епоха.

Необхідно  знати  і  розуміти  матеріальну  цінність  підручника.  Давайте  розглянемо,  які  збитки  понесе  держава,  коли,  наприклад,  зіпсувати  будь – який  підручник  для  школи. На  перший  погляд ,  це  лише  невеличка  ціна.  А  якщо  задуматися ?  Адже  папір  -  це  ліс,  а  знищимо  ліс  -  висохнуть  ріки,  Обміліють  моря  і  наша  планета  стане  непридатною  до  життя.  Цим  підручником  не  зможуть  користуватися  інші  учні,  не  вистачить  їх  для  всіх,  адже  термін  використання  шкільного  підручника  п’ять  років.  Ось  такі  наслідки  чекають  нас,  якщо  ми  не  будемо  берегти  наші  підручники.

Отже,  ви  тримаєте  в  руках  новий  підручник.  Що  з  ним  робити ?  Переглянути  ілюстрації ?  Покласти  на  стіл , і  до  початку  навчання  не  брати  до  рук ? 

Ні .  Перш  за  все ,  не  поспішаючи,  познайомтеся  з  ним.  Познайомтеся  так,  як  ви  знайомитесь  з  художньою  книгою,  яка  вас  зацікавила.  Спочатку  перегляньте  зміст  підручника.  Це  допоможе  уявити  об’єм  знань,  які  треба  засвоїти  протягом  року.  Прочитайте  „ Вступ ”  -  у  ньому  ви  знайдете  поради  автора  щодо  роботи  з  підручником.  Цей  розділ  підготує  вас  до  сприйняття  нових  категорій  і  положень.  Після  цього  прогляньте  увесь  підручник.

            Якщо  ви  отримали  підручник,  яким  уже  користувалися  інші  учні,  перегляньте,  в  якому  він  стані  та  чи  всі  у  ньому  сторінки.  Якщо  він  вас  не  влаштовує,  зверніться  до  класного  керівника  чи  бібліотекаря.  У  підручнику  повинна  бути  оцінка  його  збереження.  У  свою  чергу,   ви  повинні  обгорнути  підручник ,  підписати  його  і  бережно  користуватися  ним  протягом  року.

 

( Бібліотекар  зачитує  правила  користування  книжковим  фондом.  Учитель  дає  поради,  як  працювати  з  підручником).

 

Треба  навчитися  писати  конспекти,  складати  тези  й  плани  навчальної  інформації ;  вчитися  правильно  працювати  з  книгою,  тоді  ви  зможете  засвоїти  набагато  більше  знань,  ніж  подають  шкільні  програми.

 

                    Правила  -  орієнтири  самостійної  роботи  з  підручником

 

*    Уважно   прочитайте   текст.

*    Подумайте ,  про  кого  (  про  що   )  розповідається  у  цьому  тексті.

*    Розділіть  текст  на  змістовні  частини.

*    Визначте,  які  слова  в  кожній  частині  є  числовими.

*    Використовуючи  ключові  слова ,  сформулюйте  основну  думку.

*    Складіть  план  і  придумайте  заголовки  до  кожної  частини.

*    Головну  думку  повторіть  уголос.

 

                                                         Памятка

                      „  Як  самостійно  працювати  з  підручником ”

Слухаючи  і  читаючи:

-   визнач   головну  думку  книги ;

-   подумай,  що  нового  дізналися ;

-   порівняй  нове  з  тим,  що  знали  раніше ;

Викладаючи  думку :

усвідомте,  що  потрібно  довести ;

-  визначте  важливість  доказу ;

-  визначте  свою  позицію ;

-  підберіть  у  певній  послідовності  аргументи,  докази.

Бібліотекар.  Я  б  хотіла,  щоб  ви  не  чекали  чергової  перевірки  підручників,  а  самостійно  3 – 4  рази  на  чверть  переглядали  і  справедливо  оцінювали  своє  ставлення  до  книги.  Окрім  того,  всі  учні  повинні  брати  активну  участь  в  акції „  Живи,  книго  ! ”.

Категорія: Бібіліотечні уроки | Додав: dku (16.12.2015)
Переглядів: 407 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz